pridané: 5.11.2024
Správca je povinný uplatňovať práva vlastníkov bytov a NP v dome vyplývajúce zo zodpovednosti za vady domu, spoločných častí domu, spoločných zariadení, spoločných nebytových priestorov, príslušenstva, pozemku zastavaného domom a priľahlého pozemku.
pridané: 21.10.2024
Správca bytového domu sa neriadil rozhodnutím vlastníkov bytov a NP o výbere dodávateľa, resp. nepreukázal, že sa pri výbere dodávateľa dodaných tovarov a poskytnutých služieb riadil rozhodnutím vlastníkov bytov a NP v dome.
pridané: 21.10.2024
Správca nesmie upierať vlastníkom právo na ochranu ekonomických záujmov a pri správe domu je správca povinný dbať na ochranu práv vlastníkov bytov a nebytových priestorov.
pridané: 7.10.2024
Správca je povinný zvolať schôdzu vlastníkov podľa potreby, najmenej raz za rok, alebo keď o to požiada najmenej štvrtina vlastníkov bytov a NP v dome.
pridané: 4.10.2024
Porušenie povinnosti predávajúceho v zmysle zákona o ochrane spotrebiteľa zabezpečiť poskytovanie služieb spôsobom, ktorý umožňuje ich riadne použitie.
pridané: 3.10.2024
Správca bytového domu čerpal finančné prostriedky z fondu prevádzky, údržby a opráv bytového domu, no účastník konania nezabezpečil písomné hlasovanie o vyššie uvedených investičných akciách.
pridané: 3.10.2024
Porušenie zákona o ochrane spotrebiteľa, v zmysle ktorého je predávajúci povinný viesť evidenciu o reklamáciách a predložiť ju na požiadanie orgánu dozoru na nazretie...
pridané: 11.9.2024
Porušenie povinnosti, podľa ktorej nesmie vybavenie reklamácie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
pridané: 10.9.2024
Porušenie povinnosti vybaviť reklamáciu do 30 dní; Porušenie koncového odberateľa, ktorý rozpočítava množstvo tepla dodaného v teplej vode konečnému spotrebiteľovi, rozpočítavať náklady na množstvo dodaného tepla v teplej vode podľa pravidiel...
pridané: 10.9.2024
Správca vo vyúčtovaní nákladov spojených s užívaním bytu vyúčtoval vlastníkom poplatok za distribúciu vyúčtovania a poplatok za fyzické zistenie stavu meračov vody napriek tomu, že dokument Poplatky... nebol v čase vyhotovenia vyúčtovaní účinný.
pridané: 9.9.2024
Kontrolovaný subjekt vykonával v čase kontroly správu bytového domu na základe dvoch rôznych zmlúv o výkone správy.
pridané: 6.9.2024
Porušenie zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona č. 372/1990 Zb. o priestupkoch, v zmysle ktorého je predávajúci povinný zabezpečiť poskytovanie služieb spôsobom, ktorý umožňuje ich riadne použitie...
pridané: 5.9.2024
Správca bytového domu pri čerpaní prostriedkov z účtu vlastníkov bytov a NP poskytol finančné prostriedky pre zástupcu vlastníkov bytov a NP, pričom predmetný zástupca už nebol vlastníkom bytu v bytovom dome a došlo tak k zániku nároku na odmenu.
pridané: 5.9.2024
Porušenie vlastníka budovy zákona č. 321/2014 Z. z. o energetickej úspornosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
pridané: 4.9.2024
Správca akceptoval petíciu vo forme prezenčných listín časti vlastníkov vo veci legitímne zvolenej zástupkyne vlastníkov bytov, v ktorom potvrdzuje vôľu vlastníkov a uvedené odvolanie dopĺňa aj o hlasy, ktoré sú ešte vo vlastníctve účastníka konania.
pridané: 7.8.2024
Správca bez súhlasu vlastníkov bytov a NP previedol finančné prostriedky z účtu bytového domu na svoj účet, a to za služby, ktoré boli poskytnuté ešte pred uzatvorením Zmluvy o výkone správy.
pridané: 7.8.2024
Zápisnicu a výsledok hlasovania schôdze vlastníkov alebo z písomného hlasovania musí zverejniť ten, kto schôdzu vlastníkov zvolal alebo vyhlásil písomné hlasovanie, a to do siedmich dní od konania schôdze alebo od skončenia písomného hlasovania...
pridané: 7.8.2024
Účastník konania nevydal spotrebiteľovi písomný doklad o vybavení reklamácie realizácie prípojky TUV a SV k bytovému rozvodu najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
pridané: 2.8.2024
Porušenie povinnosti zvolať schôdzu vlastníkov podľa potreby, najmenej raz za rok, alebo keď o to požiada najmenej štvrtina vlastníkov bytov a NP v dome.
pridané: 22.7.2024
Porušenie povinnosti zabezpečiť poskytovanie služieb spôsobom, ktorý umožňuje ich riadne použitie; porušenie povinnosti vybaviť reklamáciu spotrebiteľovi v zákonom stanovenej 30-dňovej lehote od jej uplatnenia.
pridané: 11.6.2024
Správca bytového domu nedodržal povinnosť doručiť schválenú zmluvu o výkone správy každému vlastníkovi v dome do 30 dní od jej schválenia vlastníkmi.
pridané: 11.6.2024
Povinnosťou správcu je správne účtovať ceny pri poskytovaní služieb. Správca v ročnom vyúčtovaní služieb a médií za rok 2020 nesprávne vyúčtoval položku elektrická energia spoločných priestorov.
pridané: 11.6.2024
Pri správe bytového domu je správca povinný zvolať schôdzu vlastníkov podľa potreby, najmenej raz za rok, alebo keď o to požiadajú vlastníci bytov a NP v dome, ktorí majú aspoň štvrtinu hlasov.
pridané: 11.6.2024
Zo strany účastníka konania (správcu) nedošlo k prejavu vôle smerujúcemu k započítaniu pohľadávky voči druhému účastníkovi vlastníkovi bytu), čím bolo zo strany správcu spotrebiteľovi upreté právo na ochranu jeho ekonomických záujmov.
pridané: 7.5.2024
Správca nevykonal vyúčtovanie úhrad za plnenia za rok 2022 predchádzajúcim vlastníkom bytu; k zápisnici nebola vlastníkom priložená hlasovacia listina
pridané: 6.5.2024
Správca je povinný zabezpečiť poskytovanie služieb spôsobom, ktorý umožňuje ich riadne použitie; správca je povinný priebežne zverejňovať na mieste v dome obvyklom v spoločných častiach domu alebo na webovom sídle správcu, ak ho má zriadené...
pridané: 2.4.2024
Správca je povinný zvolať schôdzu vlastníkov podľa potreby, najmenej raz za rok.
pridané: 7.3.2024
Správca porušil povinnosť vyhlásiť písomné hlasovanie do 15 dní od doručenia žiadosti.
pridané: 6.3.2024
Správca nesprávne rozdelil celkové náklady na teplo na ohrev TÚV. neuviedol údaj o rozpočítavaní množstva tepla na prípravu teplej úžitkovej vody pre konečného spotrebiteľa, ktorým je indikovaný údaj za zúčtovacie obdobie určených meradiel...
pridané: 25.1.2024
Účastník konania porušil zákaz ukladať spotrebiteľovi povinnosti bez právneho dôvodu; porušil povinnosť vybaviť reklamáciu do 30 dní; porušil zákon o tepelnej energetike.
pridané: 25.1.2024
Účtovanie predmetných položiek nebolo dohodnuté v zmluve o výkone správy a cenníky s účtovanými položkami neboli odsúhlasené rozhodnutím vlastníkov bytov a nebytových priestorov.
pridané: 17.1.2024
Správca je povinný schválenú zmluvu a pri jej zmene úplné znenie doručiť každému vlastníkovi bytu a NP v dome do 30 dní od jej schválenia vlastníkmi bytov a NP v dome, pričom na doručovanie sa vzťahuje osobitný predpis.
pridané: 10.1.2024
Správca je povinný riadiť sa rozhodnutím vlastníkov bytov a nebytových priestorov v dome o výbere dodávateľa, ak nejde o zabezpečenie odborných prehliadok a skúšok technického zariadenia, ktoré je správca povinný vykonávať pri správe domu.
pridané: 10.1.2024
Účastník konania pri výkone kontroly nepredložil žiadny právne relevantný doklad preukazujúci vybavenie predmetnej reklamácie v zákonom stanovenej lehote do 30 dní odo dňa jej uplatnenia.
pridané: 27.11.2023
Porušenie povinnosti vybaviť reklamáciu v lehote nie dlhšej ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
pridané: 31.10.2023
Správca nepredložil vlastníkom bytov a NP správu o hospodárení dome, o stave spoločných častí domu a spoločných zariadení domu, ako aj o iných významných skutočnostiach, ktoré súvisia so správou domu a vyúčtovanie použitia fondu prevádzky, údržby...
pridané: 31.10.2023
Účastník konania ako správca porušil povinnosť zabezpečiť poskytovanie služieb spôsobom, ktorý umožňuje ich riadne použitie, čo je v rozpore so zákonom o ochrane spotrebiteľa.
pridané: 31.10.2023
Správca nevybavil reklamáciu vyúčtovania nákladov spojených s užívaním bytu spotrebiteľa v lehote nie dlhšej ako 30 dní odo dňa jej uplatnenia.
pridané: 31.10.2023
Zastavenie konania vo veci uloženia pokuty. Nebolo zistené porušenie právnych predpisov, ktoré boli predmetom kontroly v zmysle kompetencií, ktoré má SOI.
pridané: 31.10.2023
Účastník konania nehospodáril s majetkom vlastníka bytu s odbornou starostlivosťou. Správca rozúčtoval náklady na zrážkovú vodu za rok 2021 podľa úžitkovej plochy bytu a nie podľa podlahovej plochy bytu.
pridané: 30.10.2023
Správca neviedol prostriedky získané z úhrad za plnenie od vlastníkov bytov a NP v ním spravovaných bytových domoch osobitne pre každý spravovaný dom; Porušenie povinnosti vybaviť reklamáciu v lehote nie dlhšej ako 30 dní.
pridané: 25.10.2023
Inšpektormi SOI bolo pri kontrolách zistené porušenie povinnosti predávajúceho vybaviť reklamáciu spotrebiteľa v zákonom stanovenej 30-dňovej lehote od jej uplatnenia.
pridané: 27.9.2023
Správca nekonal v záujme vlastníkov, keď od nahlásenia zatekania dažďovej vody v bytovom dome a následnej urgencie neodstránil poruchu. Správca je povinný zabezpečiť odstránenie chyby v dome, ak bezprostredne ohrozuje život, zdravie a majetok.
pridané: 27.9.2023
Správca preplatil za výkon stavebného dozoru nad rámec odsúhlaseného rozsahu.
pridané: 22.9.2023
Porušenie povinnosti správcu riadiť sa rozhodnutím vlastníkov bytov a NP v dome o výbere dodávateľa, ak nejde o zabezpečenie odborných prehliadok a skúšok technického zamerania, ktoré je správca povinný vykonávať pri správe domu...
pridané: 4.9.2023
Správca v súlade so zákonom č. 182/1993 Z. z. za rok 2020 nezvolal schôdzu vlastníkov bytov a nebytových priestorov podľa potreby, najmenej raz rok.
pridané: 23.8.2023
Inšpektormi SOI bolo zistené, že účastník konania rozúčtoval vlastníkom bytov a NP v bytovom dome ... únik studenej vody v položke "Spotreba vody - rozdiel medzi fakturovanou a nameranou".
pridané: 3.8.2023
Správca sa neriadil rozhodnutím nadpolovičnej väčšiny vlastníkov bytov s čerpaním finančných prostriedkov a nedisponoval ich súhlasom na výber dodávateľa.
pridané: 3.8.2023
Správca uzatvoril s vlastníkom bytu dohodu o nájme častí domu spoločných priestorov bez predchádzajúceho súhlasu nadpolovičnej väčšiny hlasov; správca nezvolal schôdzu vlastníkov bytov a NP podľa potreby, najmenej raz za rok
pridané: 1.8.2023
Správca pri čerpaní fondu prevádzky, údržby a opráv bytového domu sa neriadil rozhodnutím (súhlasom) nadpolovičnej vlastníkov bytov a NP. Správca je povinný riadiť sa rozhodnutím vlastníkov o výbere dodávateľa...
pridané: 1.8.2023
Porušenie povinnosti vypracovať každoročne do 30. novembra vlastníkom bytov a NP a predložiť plán opráv na nasledujúci kalendárny rok; porušenie povinnosti riadiť sa rozhodnutím vlastníkov o výbere dodávateľa...
pridané: 31.5.2023
Porušenie povinnosti predávajúcim správne účtovať ceny pri poskytovaní služieb.
pridané: 31.5.2023
Porušenie zákazu podľa ustanovenia § 4 ods. 2 písm. b) v nadväznosti na ustanovenie § 3 ods. 1 zák. č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zák. č. 372/1990 Zb. v zmysle ktorého predávajúci nesmie upierať spotrebiteľovi právo na informácie
pridané: 31.5.2023
Porušenie povinnosti predávajúceho podľa § 18 ods. 4 zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, v zmysle ktorého je predávajúci povinný vybaviť reklamáciu v lehote nie dlhšej ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
pridané: 31.1.2023
Zo Správy o činnosti správcu bolo zistené, že účastník konania čerpal z fondu prevádzky, údržby a opráv finančné prostriedky ako technickú pomoc, pričom zo zápisnice domovej schôdze vyplýva, že v skutočnosti išlo o navýšenie poplatku za výkon správy.
pridané: 18.1.2023
Správca bytového domu ukladal spotrebiteľom - vlastníkom bytov a NP v dome v cenníku poplatkov zverejnenom na internetovej stránke bez právom uznaného dôvodu a v rozpore s požiadavkou odbornej starostlivosti povinnosť zaplatiť...
pridané: 18.1.2023
Správca je povinný priebežne zverejňovať na mieste v dome obvyklom v spoločných častiach domu alebo na webovom sídle správcu, ak ho má zriadené, postup pri obstarávaní tovarov a služieb, v rámci zabezpečovania prevádzky, údržby, opravy...
pridané: 13.12.2022
Správca vyúčtoval náklady v položke poplatky SIPO za rok 2016 vlastníkom bytového domu, ktorí uhrádzali zálohové predpisy prostredníctvom služby SIPO, pričom za rok 2015 im tieto náklady neboli účtované.
pridané: 3.10.2022
Porušenie povinnosti vybaviť reklamáciu spotrebiteľa v zákonom stanovenej 30-dňovej lehote; viesť evidenciu o reklamáciách, ktorá obsahuje údaje o dátume uplatnenia reklamácie, dátume a spôsobe vybavenia reklamácie a poradové číslo dokladu...
pridané: 30.8.2022
Správca nekonal v záujme vlastníkov, keď od nahlásenia zatekania v bytovom dome dňa 5.9.2018 došlo k definitívnemu odstráneniu až dňa 22.10.2021, čo je v rozpore so zákonom v zmysle ktorého je správca povinný zabezpečiť odstránenie chyby...
pridané: 30.8.2022
Správca nepreukázal, že by v termíne navrhol vlastníkom bytov výšku tvorby fondu prevádzky údržby a opráv domu na nasledujúci rok; správa o činnosti správcu neobsahovala údaje o stave spoločných častí a zariadení domu; správca nepredložil v termíne..
pridané: 9.8.2022
Správca je povinný dojednať pri obstarávaní služieb a tovaru čo najvýhodnejšie podmienky, aké sa dali dojednať v prospech vlastníka. Správca je povinný riadiť sa rozhodnutím nadpolovičnej väčšiny všetkých vlastníkov o výbere dodávateľa.
pridané: 2.8.2022
Ak zaniká zmluva o spoločenstve alebo zmluva o výkone správy alebo ak správca alebo spoločenstvo končia svoju činnosť, je doterajší správca povinný najneskôr v deň zániku zmluvy predložiť vlastníkom správu o činnosti týkajúcu sa bytového domu.
pridané: 19.7.2022
Kontrolou správy o činnosti správcu za rok 2018 bolo zistené, že neobsahuje informácie o finančnom hospodárení domu. Bol tu uvedený iba stav fondu, stav spoločných častí domu a spoločných zariadení domu, ako aj iné významné skutočnosti...
pridané: 22.6.2022
Porušenie povinnosti vybaviť reklamáciu spotrebiteľa v zákonom stanovenej 30-dňovej lehote od jej uplatnenia; Zabezpečiť poskytovanie služieb spôsobom, ktorý umožňuje ich riadne použitie
pridané: 7.6.2022
Správca neoznámil vlastníkom bytov termín, miesto a otázky písomného hlasovania najneskôr sedem dní vopred, pričom zmluva o výkone správy neurčovala iný spôsob doručenia.
pridané: 12.5.2022
Rozhodnutie Slovenskej obchodnej inšpekcie - viacero porušení zákona č. 182-1993 Z. z.
pridané: 3.5.2022
Pokuta správcovi BD uložená ÚI SOI - druhoinštančné rozhodnutie.
pridané: 13.4.2022
Účastník konania vo vyúčtovaní za rok 2020 neuviedol všetky položky, ktoré spotrebiteľ zaplatil prostredníctvom preddavkov za služby a plnenia vo vyúčtovaní. Išlo o položky - poistenie bytového domu, požiarna ochrana, príspevok na správu...
pridané: 23.2.2022
Prvostupňové rozhodnutie SOI o udelení pokuty za tieto porušenia zákona č. 182/1993 Z. z.; - Nevypracovaný a nepredložený plán opráv, - Neumožnenie nahliadnuť vlastníkovi do zápisníc zo schôdzí.
pridané: 23.2.2022
Správca neviedol úhrady do fondu prevádzky, údržby a opráv na účte vlastníkov ale na úcte, ktorého bol vlastníkom.
pridané: 23.2.2022
Uloženie pokuty za nevyhotovenie zápisnice z písomného hlasovania, výsledok písomného hlasovania zverejnený nie do siedmich dní od skončenia písomného hlasovania, výsledok písomného hlasovanie nesprávne vyhodnotený správcom.
pridané: 8.2.2022
Inšpektori SOI pri kontrole zistili, že účastník konania preukázal len vypracovanie dokumentu o stave hospodárenia, avšak nepreukázal, že vlastníkom bytov a NP predložil v stanovenej lehote správu o svojej činnosti týkajúcu sa bytového domu.
pridané: 24.12.2021
Porušenie predpisu správcu, ktorý nezvolal schôdzu vlastníkov bytov.
pridané: 17.12.2021
Inšpektormi SOI bolo pri kontrole zistené, že účastník konania upieral spotrebiteľovi právo na ochranu ekonomických záujmov; neriadil sa rozhodnutím nadpolovičnej väčšiny vlastníkov bytov a nebytových priestorov v dome o výbere dodávateľa.
pridané: 17.12.2021
Pokuta pre porušenie povinnosti podľa § 4 ods. 1 písm. h) zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov.
pridané: 7.12.2021
Porušenie povinnosti vybavenia reklamácie služieb do 30 dní.
pridané: 24.11.2021
Porušenie zákazu nekalých obchodných praktík tým, že správca bytového domu neviedol prostriedky fondu prevádzky, údržby a opráv domu oddelene od účtov správcov.